مشتاقانه منتظر صدای گرم شما هستیم

با پیشرفت تکنولوژی در صنعت چاپ و چاپخانه و ساخت دستگاه‌های چاپ، چاپخانه‌ های متعددی در سطح شهر گسترش یافته است. و هر کدام از این چاپخانه‌ ها با امکانات وشرایط خود و ماشین‌های چاپ متفاوت فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

اولین و مهمترین مسئله‌ای که باید برای انتخاب یک چاپخانه خوب مد نظر مشتریان قرار گیرد، سابقه فعالیت و تنوع در ارائه خدمات به مشتریان می‌باشد . معمولا اکثر افراد ترجیح میدهند برای انجام کارهای تبلیغاتی خود به چاپخانه‌ای مراجعه کنند که در امور چاپ حرفه‌ای باشد . زیرا این امر باعث صرفه جویی در زمان و ارائه خدمات بهتر به آنان می‌شود.

دومین موضوع برای انتخاب یک چاپخانه خوب که باید مورد توجه قرار بگیرد توجه به دستگاه‌های چاپ در آن چاپخانه می‌باشد . به نسبتی که دستگاه‌های چاپ به کارگیری شده از تنوع بالایی برخوردار باشند و با تکنولوژی صنعت چاپ مطابقت داشته باشند . که این امر موجب کیفیت امور چاپی و کاهش زمان به چاپ رسیدن کارهای تبلیغاتی می‌شود.

به روز ترین چاپخانه آنلاین در کشور

همه‌‌‌ی ما از این موضوع اطلاع کامل داریم که چاپخانه‌های امروزی با گذشته‌ی خود تفاوت بسیاری پیدا کرده است . قبل از آنکه به سراغ چاپخانه‌های به روز و پیشرفته برویم، سوار بر ماشین زمان شویم وسری به چاپخانه قدیمی بزنیم . و ماجراهایی را که پشت سر گذاشته‌اند تا به امروز که شما با یک تلفن میتوانید بهترین محصولات چاپی مد نظر خود را تحویل بگیرید آشنا شویم .

کاربرد‌های چاپ افست در صنعت چاپ

به طور بسیار وسیع از این نوع چاپ در چاپ انواع کاتالوگ ، پوستر، کارت ویزیت فرم‌های عمومی وبه طور کلی تبلیغات و غیره، استفاده می‌شود .

در این نوع رنگ تاثیر بسزایی دارد . در سفارش چاپی به خصوص در چاپ افست رنگ خروجی بسیار مهم است و از طرف دیگر نوشتار نیز تاثیر فراوانی دارد . برای خوانده شدن متن باید نوشتار به صورتی باشد که خوب دیده شود . به کار گیری رنگ مناسب نیز در نوشتار در این مقوله از این قاعده مستثنی نیست .

برای انتخاب رنگ متون در سفارش چاپی این سه حالت غالبا وجود دارد :

نوشته رنگی است ، رنگ سفید یا همان نگاتیو هم در این وضعیت به حساب می‌آید.

متن و خط دور، در دو رنگ جداگانه است.

داخل نوشتار بی رنگ یا سفید و خط دور بی رنگ است.

اگر بخواهید از رنگ جهت خط دور کلمات استفاده کنید باید به این موضوع دقت نمایید . که در فونت‌های کوچک از خط دور بیش از یک میلی‌متر  استفاده نشود . زیرا داخل فونت را پر کرده و نوشته زیبا دیده نمی‌شود . اما در قلم ‌های با شماره بزرگتر می‌توان از خط دور استفاده کرد.

چاپ دیجیتال چیست؟

بطور معمول تولید محصولات چاپی با کیفیت و حرفه ای مستلزم صرف زمان و مراحل آماده‌سازی میباشد . چاپ دیجیتال روشی نوین می‌باشد که با سرعت بالا بصورت مستقیم از کامپیوتر به دستگاه چاپ منتقل می‌گردد.

دستگاه چاپ دیجیتال میتواند دستگاه چاپ لیزری، دستگاه چاپ لارج فرمت، دستگاه چاپ جوهرافشان ویا دستگاه چاپ تونری باشد . که می‌توان بر روی انواع سطوح از قبیل: کاغذ، کتان، پارچه، فوم سرد،شیشه، پی وی سی وغیره به صورت مستقیم چاپ شود .

بیشتر بخوانید:
چرا باید از خدمات طراحی بهره گرفت؟

عکاسی تبلیغاتی راهی برای بهتر دیده شدن

کاربرد های چاپ دیجیتال

کاربردهای چاپ دیجیتال ، چاپخانه ، صنعت چاپ

چاپ بروشور، کارت ویزیت، کاتالوگ، پوستر، کارت دعوت و نمونه گیری برای کتاب و غیره .

روش های چاپ

بطورکلی چاپ را می‌شود به سه گروه تقسیم کرد:

  • مستقیم
  • غیر مستقیم
  • غیر تماسی

۱- مستقیم:

این روش از چاپ عملیات چاپ برروی سطحی انجام می‌گیرد که به طور مستقیم با فرم چاپ در تماس است . این نوع چاپ‌ها عبارتند از: کلیشه، لترپرس، سیلک اسکرین، باتیک، هلیوگراور، طلاکوب، فلکسو، نایلو پرینت.

ساخت کلیشه قدیمی‌ترین شیوه چاپ بود . مهرهای چاپی در فروشگاه‌ها وسازمان‌های گوناگون به عنوان نمونه‌های رایج  این چاپ می‌باشند.

۲- غیر مستقیم:

در این نوع چاپ سطح چاپ شونده به طور غیر مستقیم با فرم چاپ در تماس می‌باشد . به این معنا که ابتدا نقش اولیه به یک لایه بیرنگ منتقل شده و در نهایت از آن لایه بر روی سطح نهایی مثلا کاغذ منتقل می‌شود.

یکی از رایج‌ترین نمونه‌های این روش چاپ ، چاپ افست است . در این نوع چاپ، رابط چاپ (زینک)،تصویر و مطالب مورد نظر اولیه را بر رویی لاستیکی منتقل کرده . سپس چاپ نهایی از روی لاستیک بر روی سطح مورد نظر اعمال می‌شود.

۳- غیر تماسی:

دراین روش، عملیات چاپ در اثر تماس صورت نمی‌گیرد . بلکه به صورت کاملا مجزا؛ پودر یا جوهر روی سطح چاپ مورد نظر پاشیده می‌شود . از این نوع چاپ ها می‌توان چاپ لیزری، جوهرافشان وفتوکپی را نام برد.

در آخر

چاپ کارو به روزترین چاپخانه آنلاین کشور به عنوان یک مجموعه پیشرو در عرصه چاپ و طراحی و تبلیغات است . و با بهره‌گیری از به روز ترین ابزارها و روش‌های چاپی قادر به ارائه‌ی خدمات با کیفیت به مشتریان خود در سراسر ایران می‌باشد.